موسسه یکتا وام ارائه دهنده : وام سیمکارت، طلا، خودرو و ملک

شماره تماس:

وام طلاق چیست و به چه کسانی داده می‌شود؟

در این مقاله میخواهیم بدانیم وام طلاق چیست و به چه کسانی داده میشود؟ مبلف و شرایط آن چطور است و برای دریافت باید چه کارهایی انجام داد؟

شرایط بد اقتصادی و رشد هر روزه تورم باعث شده است که درآمدهای افراد کفاف خرج روزانه آن‌ها ندهد. بنابراین برای دریافت کمک هزینه هایی در قالب وام، عناوین مختلفی درنظر گرفته می شود. وام طلاق یکی از انواع وام هایی است که به افراد واجد شرایط داده میشود تا بتوانند از پس هزینه های اولیه خود بربیایند.

وقتی صحبت از طلاق می شود، باید با این موضوع کنار بیاییم که با بسیاری از تغییرات دیگر زندگی، مانند ازدواج، شروع یک شغل جدید یا بازنشستگی،این اتفاق هم جزو سنت‌ها، رویدادها و آیین‌های پذیرفته‌شده اجتماعی زندگی است.

گاهی ممکن است افرادی که طلاق میگیرند دچار فقدان حمایت اجتماعی شوند و احساس کنند که باید دور از چشم مردم باشند. علاوه بر این مشکلات مالی ناشی از طلاق نیز یکی از دردسرهایی است که افراد متحمل میشوند. مردان به دلیل پرداخت مهریه و بانوان نیز ممکن است به دلیل نیاز استقلال مالی و سرپرستی فرزندان به وام طلاق نیاز پیدا کنند.

ثبت نام وام طلاق

باید بدانید در چارچوب قوانین فعلی کشور، وامی با عنوان وام طلاق تعریف نشده و بنابراین شما نیمتوانید با رجوع به بانک های رسمی ثبت نام وام طلاق انجام دهید. اما به ازای آن میتوانید از وام مهریه ( برای پرداخت مهریه) و یا وام های حمایتی که به زنان سرپرست خانوار داده میشود، اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید که بستگی به این ککه خواهان چه مبلغ وامی باشید و به سراغ کدام بانک بروید، شرایط اعطای وام ها متفاوت خواهد بود. زنان سرپرست خانوار برای ثبت نام وام طلاق ( که با نام وام زنان سرپرست خانوار) پرداخت می‌شود باید این مدارک را همراه خود داشته باشند. مبلغ وام طلاق 100 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 ساله است. طبق گفته مهاون امور زنان قرار است این مبلغ به 200 میلون تومان برسد.

  • مدارک هویتی ( اصل شناسنامه و کارت ملی)
  • معرفی نامه بهزیستی و کمیته امداد

وام طلاق با که عنوان وام زنان سرپرست خانوار داده میشود توسط دولت، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و بانک رفاه تامین میشود. این وام بلاعوض به زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق میگیرد.

وام طلاق یکتا وام

وام طلاق ۱۴۰3

طلاق و پایان دادن به ازدواج یک رویداد تغییر دهنده زندگی است، بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از افراد پس از امضای برگه طلاق دچار نوسان در شرایط مالی شوند. در این دوران چالش برانگیز، ممکن است احساس ضعف کنید. حتی ممکن است در مورد آینده احساس عدم اطمینان داشته باشید.

در چنین شرایطی که کاملا هم طبیعی است یک کمک هزینه مالی میتواند به شما کمک کند تا دوباره شکوفا شوید

مصوبه دولت برای اعطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ که میتواند به جای . وام طلاق 1403 در نظر گرفته شود در راستای حمایت از بانوان سرپرست اعطا میشود.
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در بهمن 1402 از مصوبه دولت برای اعطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک‌های یکم تا پنجم خبر داد. لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به آیین‌نامه‌ای تبدیل شده است. در همین راستا سامانه‌ای برای آن تعیین شده تا از طریق این سامانه همه خدمات و حمایت‌های زنان سرپرست خانوار به‌صورت یکپارچه انجام شود.

از طریق این سامانه و رصد مداوم اطلاعات و داده های رسیده، دولت قصد دارد خدمات بهتری عرضه کند. طبق مصوبه هیأت دولت، تمامی بانک‌ها موظفند از سوی دولت، ضمانت زنان سرپرست خانه‌دار را اعمال کنند و تسهیلات را در اختیار زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۵ قرار دهند.

همچنین تسهیلات وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌ بینی شده که این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

تسهیلات وام خرید مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد.

تسهیلات وام مسکن مددجویان کمیته امداد و رزمندگان معسر ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

تسهیلات فرزندآوری هم بدین شکل به تصویب رسید که به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

 

وام طلاق برای زنان

طبق گفته دولت، زنان سرپرست خانواردهک‌های کم‌درآمد بدون ضامن وام می‌گیرند و دولت ضامن تسهیلات آنها می‌شود. وام طلاق برای زنان به شکل وام های حمایتی خواهد بود.

دولت مدعی است به‌زودی زمینه استفاده از ضمانت‌های زنجیره‌ای هم فراهم می‌شود تا ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد، با موانع کم‌تری انجام شود. این وام کم‌بهره که با اسامی مختلفی چون وام‌ اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار یا وام بلاعوض کمیته امداد و بهزیستی شناخته می‌شود، بدون نیاز به معرفی ضامن و با شرایط پرداخت منعطف به زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد تعلق می‌گیرد.

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی کشور میتوانند از وام های بلاعوض این ارگان ها ی دولتی استفاده کنند  و همچنین برای تسهیلات حمایتی مانند ثبت نام وام مسکن زنان که به مددجویان کمیته امداد تعلق میگیرد، اقدام نمایند.

وام طلاق یکتا وام

جمع بندی

بر کسی پوشیده نیست که پول یکی از دلایل اصلی طلاق است. تعداد قابل توجهی از ازدواج ها به دلیل اختلافات مالی به طلاق منجر می شود. پول همیشه یک موضوع حساس در هر رابطه ای است و پیدا کردن نقطه مشترک در مورد مسائل مالی دشوار است. اگر در زندگی زناشویی خود با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود و به طلاق برسد، به دنبال کمک باشید.

مشکلات مالی اغلب بر سایر زمینه های رابطه نیز فشار وارد می کند. به عنوان مثال، زوج ها ممکن است بیشتر دعوا کنند. یکی از زوجین ممکن است احساس کند که همیشه کار می کند و نمی تواند از زندگی خود خارج از محل کار لذت ببرد. که همین امر می تواند منجر به احساس نارضایتی و ناامیدی شود.

مهم است بدانید منابع متعددی برای کمک به زوج ها در مدیریت امور مالی و اجتناب از طلاق وجود دارد. اگر در مسیر زندگی مشترک خود با چالش های مالی رو به شدید که با کمک وام های کمکی، قابل حل شدن باشد میتوانید به یکتا  وام اعتماد کنید.

یکتا وام به عنوان یک موسسه مالی دارای مجوز رسمی، جهت رفاه حال شما فعالیت می کند، هدف ما این است که به افراد کمک کنیم تا به منابع مالی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و بتوانند رشد و توسعه را سریع تری را تجربه کنند و از چالش ها دور بمانند. یکتا وام همواره سعی دارد با پرداخت وام هایی با نرخ پرداخت مناسب و شرایط انعطاف پذیر به مراجعین خود کمک کند.

وام طلاق یکتا وام

هنگامی که مشکلات مالی در ازدواج خود را شناسایی میکنید، زمان آن است که تغییرات را شروع کنید. این تغییرات ممکن است شامل استفاده از پس انداز، خلاص شدن از شر بدهی یا گرفتن وام باشد. اگر یکی از زوجین با مشکل ولخرجی دست و پنجه نرم می کند، ممکن است نیاز داشته باشد عادت های خرج کردن خود را تغییر دهد یا از یک مشاور مالی کمک بگیرد.

ایجاد تغییرات در امور مالی شما می تواند دشوار باشد، اما اگر می خواهید ازدواج و زندگی مشترک خود را نجات دهید، مهم است. ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج را ببینید، اما اگر نتیجه آن جلوگیری از طلاق باشد، ارزشش را دارد.

اگر در امرار معاش مشکل دارید یا در بدهی غوطه ور شده اید، ناامید نشوید. تعدادی از منابع موجود برای کمک به شما برای بازگشت به مسیر وجود دارد. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین وام را به شما معرفی کنند.

پرسش های متداول

با طلاق صوری میتوان وام گرفت؟

با توجه به قوانین جدید پرداخت وام ازدواج، این وام تنها به ازدواج اول افراد تعلق میگیرد تا از روند طلاق صوری جلوگیری شود.

مصوبه دولت درباره وام طلاق به زنان سرپرست خانوار چیست؟

طبق گفته معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تمامی بانک‌ها موظف هستند که از سوی دولت، ضمانت زنان سرپرست خانه‌دار را اعمال کنند و تسهیلات را در اختیار زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا پنج قرار دهند

نحوه بازپرداخت وام طلاق چگونه است؟

زنان پس از دریافت وام طلاق ( وام زنان سرپرست خانوار) باید مبلغ آن را به همراه 4 درصد سود در مدت 7 سال و بر طبق اقساط معین پرداخت نمایند.

چه بانک هایی وام طلاق میدهند؟

بانک های رسمی کشور وامی با عنوان وام طلاق پرداخت نمیکنند اما زنانی که طلاق گرفته اند میتوانند برای دریافت وام سرپرست خانوار از طریق بانک رفاه اقدام کنند.

امکان ثبت نام وام مسکن برای زنانی که طلاق گرفته اند وجود دارد؟

برای ثبت‌نام زنان مطلقه در طرح نهضت ملی مسکن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

وام بلاعوض زنان سرپرست خانوار100 میلیون تومانی به چه افرادی تعلق میگیرد؟

وام طلاق یا وام زنان سرپرست خانوار به زنانی که همسرشان در قید حیات نیست و یا بیماری اعتیاد دارد و همچنین زنانی که به دلیل طلاق سرپرست خانواده خود هستند تعلق میگیرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا