موسسه یکتا وام ارائه دهنده : وام سیمکارت، طلا، خودرو و ملک

شماره تماس:

همه آنچه باید درباره وام طلا بانک کارگشایی بدانید

شما هم تا به حال نام بانک کارگشایی به گوش تان خورده است؟ وام طلا بانک کارگشایی یکی از وام های محبوبی است که در صورت نیاز میتوانید از ان استفاده کنید . در این مقاله قرار است به تمام آنچه باید درباره وام طلا بانک کارگشایی بدانید اشاره کنیم.

شاید جالب باشد بدانید که بانک کارگشایی در واقع یکی از واحدهای بانک ملی به حساب می‌آید. بانک کارگشایی شعبه های متعددی در سرتاسر کشور دارد و خدمات بانکی متوعی نیز به مشتریان دارای حساب ارائه میدهد. سال تاسیس بانک کارگشایی به 1305 برمیگردد.

موسس آن آقا آشر بابازاده بود که یکی از یهودیان ایران به شمار می‌آمد. وزارت فرهنگ دوره پهلوی جواز راه اندازی بانک کارگشایی را به وی داد و اداره آن به دست میرزاآقاجان بابازاده بود تا این که با تاسیس بانک ملی به یکی از واحدهای این بانک سراسری بدل شد.

در آن زمان به علت محدود بودن تعداد بانک‌ها مردم به پول و وام دسترسی نداشتند و مجبور بودند برای حل مشکلات خود به صرافی مراجعه کنند و صرافان نرخ بالایی را اعمال می‌کردند که گاهی اصل مال فرد نیز از بین می‌رفت.

بنابراین بانک کارگشایی یا موسسه رهنی کارگشا قصد این را داشت که مشکلات مردم را در ازای اخذ وثیقه‌های ارزشمند حل کند. این بانک از واحد‌های بانک ملی محسوب می‌شود. بانک کارگشایی یا موسسه رهنی انواع و اقسام اموال منقول را رهن می‌گیرد و به متقاضیان وام پرداخت می‌کند.

بانک کارگشایی از ابتدای سال 1402 تا مهرماه همان سال در ازای ترهین طلا و جواهرات در مجموع ۱۶۶ هزار و ۲۴۷ فقره وام قرض الحسنه و جعاله رفع احتیاجات ضروری پرداخت کرده است.

وام طلا بانک کارگشایی

نوبت دهی وام جعاله بانک کارگشایی

از ویژگی‌های مهم تسهیلات بانک کارگشایی این است که متقاضیان در مواقع ضروری بدون ضامن و در قبال ترهین طلا بدون پرداخت اقساط ماهانه، یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت می کنند.
تسهیلات وام جعاله بانک کارگشایی به مقدار ۵ میلیون تومان در مقابل توثیق ۵۰ گرم طلای ساخته شده، جواهرات و مسکوکات است. مدت این وام یکسال و نرخ آن ۲۳ درصد است البته مبلغی نیز تحت عنوان کارمزد ارزیابی و حق نگهداری طلا از فرد دریافت می‌شود.

برای نوبت دهی وام جعاله بانک کارگشایی شما باید از طریق اپلیکیشن ایوا و در سرویس زرنشان اقدام کنید. برای ثبت نام لازم است طبق این مراحل پیش بروید تا بتوانید در نهایت وام جعاله بانک کارگشایی را دریافت کنید.

  1. وارد گزینه نشان شوید و سرویس زرنشان را انتخاب کنید
  2. درخواست خود شامل وام جعاله یا قرض الحسنه، شعبه مورد نظر استان خودتان را ثبت کنید.
  3. طبق راهنما فرآیند ثبت را ادامه دهید و اطلاعات را وارد کنید.
  4. قرارداد را تایید کنید
  5. شماره حساب خود را انتخاب کنید
  6. اطلاعات فردی که وارد کردید را تایید کنید
  7. تایید و امضا الکترونیکی قرارداد
  8. در این مرحله لازم است مجددا قرارداد را تایید کنید
  9. در این مرحله از شما خواسته میشود رمز گوشی را وارد کنید
  10. اکنون مراحل به پایان رسیده است و باید منتظر درخواست خود بمانید.

وام طلا بانک کارگشایی

همانطور که گفتیم بانک کارگشایی از زیرمجموعه های بانک ملی است. بنابراین شما میتوانید از طریق پیام رسان و سرویس رسمی این بانک یعنی اپلیکیشن بله نیز اقدام به نوبت دهی وام جعاله بانک کارگشایی کنید.

مراحل نوبت دهی وام طلا در اپلیکیشن بله به شرح زیر است:

  1. به سایت بانک ملی ایران به نشانیbmi.ir مراجعه کنید.
  2. پیام رسان بله در گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید
  3. به منوی گفتگو در پایین صفحه بروید
  4. با کلید جستجو در بالای صفحه عبارت nobatgir_bot@را جستجو کنید.
  5. عبارت سیستم نوبت دهی بانک ملی ایران را انتخاب کنید.
  6. گزینه شروع را انتخاب کنید
  7. بر روی گزینه دریافت نوبت شعب کلیک کنید
  8. جستجوی پیشرفته را انتخاب کنید
  9. براساس نام یا کد شعبه میتوانید یک گزینه را انتخاب کنید.
  10. کد 2680 را تایپ و ارسال کنید.
  11. گزینه مشاهده جزئیات را بزنید
  12. دریافت نوبت را کلیک کنید
  13. اکنون با دقت کد ملی و سپس شماره تلفن همراه را وارد نمایید تا ارسال شود
  14. خدمات مورد نیاز و سپس تاریخ و ساعت مورد نظر دریافت بلیت نوبت را انتخاب کنید.

باید توجه داشته باشید که عدم حضور به موقع باعث ابطال نوبت شما در سامانه میشود. همچنین شما می‌توانید از طریق کیوسک شعبه یا پیام رسان بله اعلام حضور نمایید. فراموش نکنید برا دریافت وام طلا بانک کارگشایی به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ضروری است.


وام طلا بانک کارگشایی 20 میلیونی

اگر خواهان وام 20 میلیونی بانک کارگشایی هستید باید بدانید سود این وام 20درصد است. شما برای دریافت این وام 20 میلیون تومانی نیازی به معرفی ضامن به بانک نخواهید داشت و فقط کافی است 100 گرم طلا برای وثیقه به بانک ارائه کنید. همچنین باید بدانید دریافت وام طلا از بانک کارگشایی با وثیقه گذاشتن طلاهای تزئینی ممکن است و سکه های لا به عنوان ضامن مورد قبول بانک قرار نمیگیرند. اگر به این میزان طلا دسترسی ندارید اما به مبلغ این وام نیاز دارید، میتوانید از وام های مختلف یکتا وام بهره مند شوید.


بانک کارگشایی به ازای هر گرم طلا چقدر پول میدهد

جواب این سوال که بانک کارگشایی به ازای هر گرم طلا چقدر پول میدهد یک پاسخ مشخص ندارد.  معمولا این رقم بین 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان متغیر است.

وام قرض الحسنه هم اکنون به مقدار ۵ میلیون تومان در مقابل توثیق ۲۵ گرم طلای ساخته شده و جواهرات به متقاضیان ارائه می‌شود. مدت این وام یکسال و نرخ آن ۴ درصد است، البته مبلغی تحت عنوان حق الحفاظه از فرد هم گرفته می‌شود و متقاضی در پایان یک سال پول را پرداخت و طلا را خارج می‌کند.

وام طلا بانک کارگشایی

این بانک در طرحی جدید به منظور پاسخگویی به نیازهای خرد مالی متقاضیان و تسهیل و اعطای تسهیلات مرابحه با احتساب میانگین مانده حساب شش ماهه مشتری نزد بانک کارگشایی به ترتیب از 5 الی 20 درصد از کل مبلغ وام را با ترهین 50 تا 20 گرم طلای ساخته شده تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات مرابحه پرداخت میکند.

همچنین باید گفت توثیق طلا به عنوان تضمین وام دریافتی از تمامی شعب بانک ملی امکان پذیر است به طوری که  متقاضیان اعتباری شعب بانک ملی می توانند با توثیق طلای ساخته شده و جواهرات و مسکوکات نزد بانک کارگشایی، به جای ضمانت شخص ثالث از مزایای این طرح بهره مند شوند.

 

جمع بندی

نگهداری و حفاظت از طلا و جواهرات مشتریان، تخصیص صندوق امانت به مشتریان، افتتاح انواع حساب‌‌های بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک و… از دیگر فعالیت‌‌های مهم این واحد است.

بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای بانک ملی ایران در حال حاضر با ۱۳ شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشو در شرایط اضطراری در سریع ترین حد زمان در ازای ترهین طلا با پرداخت تسهیلات جعاله و وام قرض الحسنه برای کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و … اقدام به پرداخت وام میکند.

 

سوالات متداول

وام طلا چیست؟

وام طلا یک نوع وام بانکی است که در آن نیازی نیست به بانک ضامن معرفی کنید بلکه کافی است از طلای خود به عنوان تضمین بانکی استفاده کنید و وام های کم بهره دریافت کنید.

مدارک موردنیاز وام طلا چیست؟

شما باید این مدارک را همراه خود داشته باشید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • داشتن حساب سیبا بانک ملی
  • طلای اعلام شده بر اساس وام درخواستی
  • ارائه فاکتور خرید طلاهای امانت‌گذاشته شده به متصدی بانک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا