موسسه یکتا وام ارائه دهنده : وام سیمکارت، طلا، خودرو و ملک

شماره تماس:

شرایط وام خرید کالا در بانک ها در سال 1403

تحریم‌ها، تورم‌ها و افزایش نرخ در بازار سبب شده خرید لوازم خانگی به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شود. به همین دلیل، بسیاری از بانک‌ها به منظور تسهیل فرآیند خرید کالا، وام‌هایی به نام وام خرید کالا ارائه می‌دهند. وام خرید کالا به وام‌هایی اشاره دارد که برای تهیه‌ی لوازم خانگی ارائه می‌شود و امکان برداشت آن به صورت نقدی وجود ندارد. علاوه بر این، بانک‌ها اغلب با سود ۱۸ درصد وام خرید کالا را به مشتریان ارائه می‌دهند و برای دریافت آن نیاز به ضمانت‌هایی از قبیل فیش کسر از حقوق دارند. در این مقاله از یکتاوام قصد داریم شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام برای خرید کالا را بررسی کرده و با شرایط خاصی که بانک‌های مختلف برای این تسهیلات تعیین کرده‌اند، آشنا شویم.

وام خرید کالا چیست؟

وام خرید کالا به منظور پشتیبانی مالی برای تهیه لوازم خانگی ضروری به افراد اعطا می‌شود. اغلب افراد برای خرید یا تعویض لوازم خانگی به دنبال کمک مالی هستند. مبالغ وام خرید کالا معمولا در بازه‌ی 8 تا 200 میلیون تومان قرار دارد و امکان بازپرداخت آن‌ها در دوره‌های زمانی مختلف، از جمله کوتاه‌ مدت و بلند مدت، وجود دارد.

شرایط دریافت وام خرید کالا

شرایط دریافت وام خرید کالا

شرایط دریافت وام خرید کالا بسته به بانکی که این تسهیلات را ارائه می‌دهد، متفاوت است. برای مثال، برای دریافت وام خرید کالا از بانک شهر، لازم است که حساب سپرده بلند مدت در این بانک افتتاح شود. همچنین سقف وام، نرخ سود و تعداد اقساط آن نیز بسته به بانک مختار متفاوت است. با این حال، کلیه بانک‌ها برای پرداخت وام خرید کالا شرایط و ضوابط مشترکی را اعمال می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وام خرید کالا تنها به اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال ارائه می‌شود.
  • فرد وام‌گیرنده نباید سابقه چک برگشتی یا قسط عقب افتاده در سیستم بانکی داشته باشد.
  • وام خرید کالا صرفا برای خرید محصولات و تولیدات داخلی استفاده می‌شود.
  • پیش‌فاکتور خرید از فروشگاه مورد نظر باید جهت دریافت وام به بانک ارائه شود.
  • مدت بازپرداخت اقساط حداکثر ۳ سال است و نرخ سود آن معمولاً ۱۵ درصد می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام برای خرید کالا

افرادی که مایل به دریافت وام خرید کالا هستند، باید مدارک مورد نیاز را به بانک مربوطه ارائه دهند. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن برای فرد دریافت ‌کننده وام.
  • اصل و کپی روی و پشت کارت ملی فرد متقاضی وام.
  • پرینت گردش حساب تمامی حساب‌های بانکی متقاضی در سه ماه اخیر.
  • آدرس دقیق محل سکونت به همراه کد پستی معتبر.
  • احراز هویت محل سکونت با ارائه اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند مالکیت و یکی از قبوض خدمات مثلا برق، گاز و آب.
  • گواهی اشتغال به کار فرد دریافت‌کننده وام به همراه فیش حقوقی با سربرگ و مهر شرکت.
  • پرینت آخرین نسخه از گواهی کسر از حقوق ضامن به همراه کپی.
  • اصل شناسنامه و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه ضامن.
  • اصل و کپی کارت ملی ضامن.
  • چک صیادی از سوی ضامن. (قبول چک به قوانین و شرایط بانک بستگی دارد.)

کدام بانک‌ها وام خرید کالا ارائه  می‌دهند؟

معمولا برای دریافت وام خرید کالا، افراد می‌توانند به بانک‌های مختلفی مراجعه کنند. این بانک‌ها شامل:

  1. بانک سامان
  2. بانک آینده
  3.  بانک صادرات
  4.  بانک ایران زمین
  5. بانک انصار
  6. بانک پارسیان
  7. پست بانک ایران
  8. بانک دی
  9. بانک حکمت ایرانیان
  10.  بانک تجارت
  11. بانک سپه
  12. بانک قوامین
  13. بانک ملی
  14. بانک ملت
  15. بانک رسالت
  16. بانک شهر
  17. بانک گردشگری
  18. بانک پاسارگاد
  19. بانک رفاه
  20. بانک اقتصاد نوین
  21. بانک سینا
  22. بانک کارآفرین

مبلغ وام خرید کالا در هر یک از این بانک‌ها متفاوت است، بنابراین برای دریافت وام با مبالغ مختلف، به بانک مورد نظر مراجعه لازم است. جدول زیر مبلغ وام خرید کالا بانک‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید با توجه به نیاز خود مبلغ را انتخاب و به بانک مربوطه مراجعه کنید.

وام خرید کالا 8 میلیون تومانی بانک قوامین، سامان، گردشگری، آینده، حکمت ایرانیان، ایران زمین
وام خرید کالا 10 میلیون تومان بانک سپه و تجارت
وام خرید کالا 20 میلیون تومانی بانک سپه، رفاه کارگران، قرض‌الحسنه مهر ایران
وام خرید کالا 30 میلیون تومانی بانک پارسیان، دی، پاسارگاد، مهر اقتصاد
وام خرید کالا 48 میلیون تومانی موسسه اعتباری ملل عسگریه
وام خرید کالا 50 میلیون تومانی بانک پاسارگاد، سپه، دی، صادرات، آینده، ملت، گردشگری، انصار
وام خرید کالا 80 میلیون تومانی بانک شهر
وام خرید کالا 100 میلیون تومانی بانک سینا
وام خرید کالا 200 میلیون تومانی بانک صادرات، ملی، دی

از بین بانک‌های گفته شده، دریافت وام کالا از بانک ملی، تجارت و بانک مهر ایران در بین عموم مردم رایج‎تر است. به همین علت در ادامه به بررسی شرایط و ضوابط وام این بانک‌ها می‌پردازیم.

وام خرید کالا بانک ملی ۱۴۰۲

وام خرید کالا بانک ملی ۱۴۰۲

با افتتاح حساب در بانک ملی، می‌توانید از وام خرید کالای ۲۰۰ میلیون تومانی آن که در قالب کارت اعتباری اعطا می‌شود، بهره‌مند شوید. این وام با سود ۲۳ درصد ارائه می‌شود و معادل ۱۰ درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک مسدود می‌شود. برای دریافت این وام، معرفی ضامن رسمی الزامی است و برای سقف ۲۰۰ میلیون تومان، سه ضامن با فیش کسر از حقوق باید معرفی شود.

دریافت این وام منوط به مسدودی سپرده در بانک است که مدت زمان این مسدودی ۶۰ ماه می‌باشد و تا زمان تسویه کامل وام ادامه دارد. وام خرید کالای ارائه شده توسط بانک ملی از حداقل زمان بازپرداخت ۱۲ ماه و حداکثر زمان بازپرداخت ۶۰ ماه برخوردار بوده و قسط وام آن هر ماه معادل ۵,۶۳۸,۰۹۴ تومان می‌باشد.

با توجه به سود ۲۳ درصدی وام، کل سود وام معادل ۱۳۸,۲۸۵,۶۵۳ تومان است. همچنین، هزینه فرصت مسدودی نیز معادل ۳۳,۹۱۹,۴۰۳ تومان می‌باشد. در نهایت، وام‌گیرنده و ضامن‌های معرفی شده نباید سابقه قسط عقب‌افتاده یا چک برگشتی در سیستم نظام بانکی را داشته باشند.

​وام خرید کالا بانک مهر ایران 1402

بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران نیز یکی از بانک‌هایی است که وام کالا را ارائه می‌دهد. این بانک با ارائه کالا کارت بانک مهر ایران، تسهیلاتی با سود ۴ درصد را برای متقاضیان فراهم می‌کند. کالا کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تنها در فروشگاه‌هایی که با این بانک قرارداد دارند قابل استفاده است. سقف وام خرید کالای این بانک ۱۵۰ میلیون تومان و کف مبلغ آن ۵۰۰ هزار تومان است و هزینه‌ی مدیریت این وام ۴ درصد است.

برای دریافت این وام، داشتن حساب سپرده قرض‌الحسنه و ارائه‌ ضامن رسمی و در این بانک ضروری است. اما نیازی به سپرده‌گذاری جداگانه با مسدودی سپرده نیست. حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۲۴ ماه است ولی می‌تواند به انتخاب وام‌گیرنده ۶، ۹، ۱۲ یا ۱۸ ماه نیز در نظر گرفته شود. مبلغ قسط هر ماه این وام معادل ۶,۵۱۳,۷۳۸ تومان و کل سود آن در حدود ۶,۳۲۹,۷۲۰ تومان است. بنابراین مجموع رقم وام و سود آن به ۱۵۷,۸۸۹,۷۲۰ تومان می‌رسد.

باید به یاد داشت که برای دریافت این وام نیاز به سپرده جداگانه نیست، اما برای تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه باید مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت کنید. همچنین، شرط اساسی دریافت این وام عدم وجود بدهی به بانک‌ها و عدم وجود چک برگشتی است. از این وام تنها می‌توانید برای خرید از فروشگاه‌هایی که با بانک مهر ایران قرارداد دارند، استفاده کنید.

وام خرید کالا بانک تجارت 1402

وام خرید کالا بانک تجارت 1402

بانک تجارت نیز از جمله بانک‌هایی است که وام خرید کالا را ارائه می‌دهد. سقف وام این بانک مشابه بانک ملی، ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد و نرخ سود آن نیز ۲۳ درصد است. برای دریافت وام خرید کالای بانک تجارت، معرفی سه ضامن رسمی الزامی است.

همچنین، برای دریافت این وام، باید یک حساب سپرده قرض‌الحسنه در این بانک افتتاح شود و مبلغ موجود در این حساب تا زمان تسویه کامل وام نزد بانک مسدود می‌شود. همچنین ۱۵ درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک مسدود می‌گردد.

وام خرید کالای بانک تجارت دارای بازپرداخت ۳۶ ماهه است و قسط‌های آن حدود ۷,۷۴۱,۹۴۴ تومان می‌باشد. کل سود وام نیز معادل ۷۸,۷۰۹,۹۹۵ تومان بوده و به این ترتیب مجموع وام و سود آن به مبلغ ۲۸۰,۷۶۷,۹۹۵ تومان می‌رسد. هزینه‌ی تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه به اندازه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده و هزینه‌ی فرصت مسدودی نیز ۲۴,۳۹۳,۹۱۳ تومان در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

وام خرید کالا شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. در این مقاله از یکتاوام با این شرایط و ضوابط آشنا شدید. وام خرید کالا بدون ضامن امکان پذیر نمی‌باشد و در بسیاری از بانک‌ها وجود یک یا چند ضامن رسمی الزامی است. وام خرید کالا بانک مهر ایران، بانک ملی و تجارت از متداول‌ترین بانک‌ها برای وام خرید کالا هستند که شرایط آنها به صورت کامل در این مقاله آورده شده است. برای دریافت وام فوری به یکتاوام مراجعه کنید.  

سوالات متداول

  1. چه شرایطی برای دریافت وام خرید کالا وجود دارد؟

سن بالای 18 سال متقاضی و نداشتن سابقه چک برگشتی و قسط عقب افتاده از شرایط کلی دریافت وام خرید کالا است.

  1. مبلغ وام خرید کالا چقدر است؟

در بانک‌های مختلف این مبلغ متفاوت است. اما مبلغ مورد نظر 8 تا 200 میلیون تومان می‌باشد.

  1. مدارک لازم برای دریافت وام خرید کالا چیست؟

اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن برای فرد دریافت ‌کننده وام، اصل و کپی روی و پشت کارت ملی فرد متقاضی وام.، پرینت گردش حساب تمامی حساب‌های بانکی متقاضی در سه ماه اخیر، آدرس دقیق محل سکونت به همراه کد پستی معتبر، احراز هویت محل سکونت با ارائه اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند مالکیت و یکی از قبوض خدمات مثلا برق، گاز و آب، گواهی اشتغال به کار فرد دریافت‌کننده وام به همراه فیش حقوقی با سربرگ و مهر شرکت، پرینت آخرین نسخه از گواهی کسر از حقوق ضامن به همراه کپی، اصل شناسنامه و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی ضامن، چک صیادی از سوی ضامن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا